Tijdens deze opleiding leer je adverteren op de meest gekende sociale media kanalen: Facebook, Instagram en LinkedIn. Daarnaast word je ook wijzer op vlak van adverteren in Google. Je ontdekt per platform de do's en don'ts wat adverteren betreft. Deze opleiding focust zich vooral op de functie 'adverteren' die elk platform ter beschikking stelt en de instellingen die hiermee gepaard gaan. Voor de inhoud van een geslaagde advertentie verwijzen wij jou naar de opleiding over 'contentmarketing'.
Heb je al een basiskennis, maar wil je toch je kennis nog bijschaven over bepaalde kanelen? Dan hebben we goed nieuws voor jou. Je kan je nl. ook inschrijven voor de afzonderlijke modules binnen deze opleiding.
Programma
Module 1: Adverteren op Facebook en Instagram (6u)
- Advertentietool
- Kostenefficiënt berichten promoten
- Wervende advertenties schrijven
- ‘Cost per click’ en andere parameters
Module 2: Adverteren op LinkedIn (3u)
- De LinkedIn campaign manager
- De verschillende advertentievormen
- Targetted audiences: filters die je helpen om je doelgroep samen te stellen
- Analyseer de resultaten van je campagnes
Module 3: Adverteren op Google (6u)
- Zoekwoordanalyse
- Advertentietypes
- Zelf een Google Ads campagne opstellen
- Je eigen website optimaliseren
- Opvolgen van je eigen campagne
Aanvullend
Je wordt uitgenodigd, indien mogelijk, jouw laptop mee te brengen naar de opleiding.
Voor wie
- Ondernemers
- Marketing- en Communicatiemedwerkers