Uiteraard klinken Facebook, Instagram, LinkedIn en Google jou bekend in de oren. Maar naast het persoonlijke gebruik, overweeg je om deze kanalen in te schakelen in jouw onderneming. Of je hebt voor jezelf uitgemaakt wat jouw marketingplan inhoudt en je bent benieuwd naar de meerwaarde van elk kanaal. In deze opleiding focussen we ons op Google en de 3 meest bekende sociale media kanalen die voor jouw onderneming kunnen ingezet worden. We behandelen in deze opleiding de meest essentiële zaken per kanaal, zodat de juiste instellingen bepaald kunnen worden. Na deze opleiding weet je perfect waarom dat ene kanaal net iets meer kan betekenen om jouw doelstellingen te behalen.
Jouw voorkennis over Google, Facebook, Instagram en/of LinkedIn is in deze opleiding niet van belang. Succes!
Heb je al een basiskennis, maar wil je toch je kennis nog bijschaven over bepaalde kanalen? Dan hebben we goed nieuws voor jou. Je kan je nl. ook inschrijven voor de afzonderlijke modules binnen deze opleiding.
Programma
Module 1: Facebook inzetten in jouw onderneming (6u)
- Werking van Facebook
- Inzichten in het algoritme
- Een perfecte Facebook bedrijfspagina opbouwen/uitbouwen
- Inrichten van de gepaste tabbladen
- Optimaliseren van alle instellingen, zowel voor jouw bedrijfspagina als jouw eigen account
- Contentstromen instellen
- Facebook groups gebruiken als bedrijf
- Mobiele apps en andere tools voor vlot werken in facebook marketing
- Schedulen van posts in Creator Studio
- Rapportering & statistieken in Facebook
Module 2: Instagram inzetten in jouw onderneming (6u)
- De anatomie van Instagram
- Privé of publiek account? Persoonlijk of zakelijk account?
- Switchen tussen accounts
- De basisfuncties van Instagram
- Het algoritme van Instagram
- De feed, Insta-stries en Instagram TV
- Volgers, volgen en het gebruik van hashtags
- Op instagram posten met zakelijke doeleinden
- Voorbeelden uit de praktijk
- Praktisch aan de slag met jouw account
Module 3: LinkedIn inzetten in jouw onderneming (3u)
- Maak een goede eerste indruk
- Word makkelijker gevonden
- Informeer en overtuig de bezoekers van jouw LinkedIn-profiel
- Versterk je online visibiliteit
- Breid je netwerk kwalitatief uit
- Bouw sterke relaties uit
- Trek relevante volgers aan
Module 4: Google My Business inzetten in jouw onderneming (3u)
- Inleiding tot Google My business
- Beheren en bijwerken van bedrijfsinformatie
- Google Posts om nieuws en aanbiedingen te delen
- Google Reviews beheren
- Optimaliseren van jouw profiel voor lokale zoekopdrachten
- Het verkrijgen van een hogere ranking in de zoekresultaten
Aanvullend
Je wordt uitgenodigd, indien mogelijk, jouw laptop mee te brengen naar de opleiding.
Voor wie
- ondernemers
- communicatie- of marketingmedewerkers