Welke posts doen het goed op social media? Wat is storytelling? Hoe koppel je dit terug naar jouw eigen onderneming of jouw werkgever? Hoe creëer je relevante content om te delen en welke content gaat mogelijk viraal?
Als onderneming is het vandaag de dag bijna vanzelfsprekend dat je actief bent op verschillende social media. Maar je hebt waarschijnlijk al gemerkt dat niet alles wat je post even populair is als je verwacht. Hoe komt dat? Veel hangt af van de vorm van de post, maar ook de inhoud is uiteraard zeer belangrijk. Met je eigen contentplan en mediaplan werk je slimmer en sneller op social media. Dit ontdek je tijdens deze opleiding voor de bekendste kanalen: Facebook, Instagram en LinkedIn. Succes!
Heb je al een basiskennis, maar wil je toch je kennis nog bijschaven over succesvol posten op bepaalde kanalen? Dan hebben we goed nieuws voor jou. Je kan je nl. ook inschrijven voor de afzonderlijke modules binnen deze opleiding.
Programma
Module 1: Een contentplan maken voor succesvolle posts (6u)
- Inleiding tot effectieve social media content
- Soorten content in het social media landschap & de werking van sterke storytelling
- Engagement is de basis van elk algoritme
- Inzichten in social media algoritmes
- Uitlijnen van jouw gerichte contentstrategie
- Wie zijn jouw directe en indirecte doelgroepen
- Jouw doelstellingen, KPI’s en meetpunten
- Jouw ideale bio, slagzin, kernwoorden en hashtags
- Concurrentieanalyse
- Copywriting technieken
- Toepassen en hervormen van de juiste formaten
- Q&A en bespreking finale contentplannen
Module 2: Succesvol posten op Facebook (3u)
- Alle opties voor het maken van de ideale facebook post
- Adviezen naar tekst, foto en video voor facebook
- Inspiratie voor content creatie via storytelling
- Mediaplanning voor posts: de ideale timingen voor jouw posts & werkwijze om deze in te plannen
- Systeem opbouwen voor input van collega’s
- Organisch targetten om gericht te werken naar jouw doelgroepen
- Sjablonen/templates ontwikkelen in jouw huisstijl voor beter beeldmateriaal
Module 3: Succesvol posten op Instagram (6u)
- Verkenning van de structuur & het algoritme van instagram
- Optimaliseren van jouw instagram account: instellingen, bio, highlights, …
- Soorten content in jouw instagram contentplan
- Generieke & branded hashtags bij jouw posts
- Creatie van vaste posts met alle mogelijke opties
- Alle opties ontdekken voor het maken van sterke stories
- Jouw eigen instagram effect maken
- Nuttige apps & hulpmiddelen voor contentcreatie op Instagram
- Inplannen van content voor publicatie op een latere datum
- Inspiratie & cases
Module 4: Succesvol posten op LinkedIn (3u)
- Schrijf impactvolle content en krachtige bijdragen
- Varieer in inhoud en vorm
- Maak de ideale LinkedIn kanalenmix
- Verhoog je naamsbekendheid
- Trek relevante volgers aan
- Genereer leads
Aanvullend
Je wordt uitgenodigd, indien mogelijk, jouw laptop mee te brengen naar de opleiding.
Voor wie
- Ondernemer
- Communicatiemedewerker
- Marketingmedewerker