Communicatie- en managementtechnieken
Moeilijke gesprekken voeren met medewerkers
Sommige gesprekken met medewerkers zijn moeilijke gesprekken omdat het onderwerp beladen is, je gesprekspartner emotioneel reageert of omdat je gesprekspartner een “gebruiksaanwijzing” heeft. In deze praktijkgerichte opleiding leer je hoe je deze gesprekken kan sturen en onder controle kan houden en hoe je kan omgaan met bepaalde types van gesprekspartners. We oefenen met jouw eigen situaties waar je in de praktijk tegen aan loopt.
Programma
- Wat maakt sommige gesprekken lastig?
- Moeilijke gesprekken op de rails krijgen
- Stappenplan voor het voeren van verschillende gesprekken
- Het gerdrag van mijn medewerker positief beïnvloeden
- Constructief omgaan met weerstand
- Een gesprek succesvol afronden
Voor wie
- zaakvoerders
- teamverantwoordelijken
- projectleiders
Specifieke toelatingsvoorwaarden
Examens, getuigschrift / diploma en vrijstellingen
Info
NIEUW
Bespaar op je opleiding
KMO-portefeuille
Opleidingscheques
Vlaams opleidingsverlof
Educatief verlof